KÖZGAZDASÁGTAN

 

Reméljük, az alábbi történet nem sért egyetlen közgazdászt sem. Különös tekintettel arra, hogy április van!
 
Franciaországi, kis hegyvidéki szállodába érkezik egy orosz turista, és megkérdezi van-e üres szoba, és letesz egy 100 euróst a pultra.
 
A szálloda tulajdonosa megörült, mert mostanában igen pangott az üzlet, és a legjobb szoba kulcsát adta a vendégnek, aki el is indult a lépcsőn, hogy elfoglalja a szobát.
 
A tulaj fogta a 100 euróst, átrohant a henteshez, kifizetni az előző heti adósságát, és visszament a szállodába.
 
A hentes fogta a 100 eurót, és átrohant a gazdához, hogy kifizesse a hitelbe kért disznót, és visszament a boltjába.
 
A gazda rohant Jennyhez, a helyi örömlányhoz, hogy kifizesse annak szolgálatait, és ment vissza a farmjára.
 
Jenny rohant a szállodába, hogy kifizesse a múlt héten kivett szobák árait, és letette a 100 euróst a pultra.
 
Ebben a pillanatban jön le a lépcsőn, és megy a pulthoz az orsosz turista, és közli, hogy a szoba nem felel meg és visszakéri a 100 euróst, és ezzerl elment.
Tulajdonképpen senki nem csinált semmit, és mégis mindenki kifizette az adósságát.
 
 
Forrás. Internet